Sagan om Paksenarrion bok två - Dubbla Lojaliteter

Har just läst ut denna!
paksenarrion bok 2 dubbla lojaliteter
Handling
Åren i hertig Phelans kompani har lärt Paksenarrion allt om det militära som hon någonsin velat veta. Nu söker hon sig mot ett annat öde. Trots små utsikter blir hon antagen som paladin-kandidat av Girds brödraskap.År av studier väntar, för en paladin måste behärska diplomati likaväl som magi och stridskonst. Men Paksenarrion tilldelas snart sitt första uppdrag - att leta rätt på Luaps sägenomsusade fäste långt västerut. Vägen dit kantas av faror, och inte ens Girds övermarsalk vet om ära eller död väntar vid dess slut...

Språk: Svenska
Antal sidor: 538
Utgiven: 1988/1996


Recension
Det var väldigt länge sedan jag läste första boken om Paks så jag var lite rädd för att jag inte skulle hänga med i historien och minnas karaktären/karaktärerna men det var inte så svårt att komma in i det igen som jag trodde, men då var det nog det mest positiva med hela boken också..

Som nästan alla fantasyböcker var den lite seg i början men sedan tog den sig ett snäpp. Jag kände att boken inte var den bästa boken jag läst men den var hyffsad bra för att jag skulle vilja läsa ut den istället för att lägga den åt sidan efter ett tag. Däremot tyckte jag att den nästan var lite för tjock. Jag fick inte riktigt grepp om någon av de nya introducerade karaktärerna och jag tyckte det var dumt att vissa av karaktärerna jag skulle velat se mer av inte fick större plats.

Slutsats
Den får 2 katthuvuden av totalt 5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback