Änkan av Maria Gustavsdotter

Handling
Gertrauds älskade make Nils Skräddare får blodförgiftning och dör och Gertraud är mycket olycklig. 

Hon hamnar i opposition när familjen hittar en friare till henne och för att slippa bestämmer hon sig för att fly...
 
Språk: Svenska
Utgiven: 2011
antal Sidor: 314
 
Recension
Sista boken i triologin om Fem pärlor till Jungfruns krona är en spännande och dramatisk bok som är fylld av sorg ända från början. 
 
Men jag gillade den. Den visade på hur mycket Gertraud växt som kvinna och som person. Boken blev utläst samma dag jag lånade den, vilket säger hur mycket jag tyckte om den.
 
Jag rekommenderar verkligen att läsa serien om Gertraud, den är väldigt gripande och rar!
 
Betyg
4 katthuvuden av 5 möjliga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback