Kackerlackorna av Jo Nesbö

Handling
En politisk skandal hotar när Norges ambassadör i Thailand hittas mördad på ett motellrum. Att statsministerns nära vän har foton på nakna småpojkar i sin portfölj får inte komma till allmän kännedom. På UD i Oslo vill man snabbt tysta ner mordet och i samråd med polisen skickas Harry Hole till Bangkok för att på ett diskret sätt hitta den skyldige. Väl på plats i den myllrande storstaden kämpar Harry för att vänja sig vid hettan, trafiken och ett liv utan alkohol.

För varje dag klarnar mystiken kring mordet allt mer det är något oroväckande som pågår i den norska kolonin i landet. Ljusskygga personer vill hindra att sanningen ska komma fram och Harry förstår att han måste vara allt annat än diplomatisk för att lösa fallet
 
Språk: Svenska
Antal Sidor: 371
Utgiven: 2007
 
Recension
Jag hade visst missat att denna bok fanns också. 

Jag har nu läst alla Jo Nesbös böcker om Harry Hole och insett att ungefär varannan bok är bra och varannan bok är mindre bra (eller rent ut sagt dålig).
 
Kackerlackorna skulle jag nog ändå säga faller under kategorin mindre bra, jag kände inte så mycket för handlingen eller karaktärerna, vilket resulterade i att det tog lång tid att läsa ut boken eftersom jag inte fastnade så mycket för den. 

Betyg
2 katthuvuden av 5 möjliga
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback