Sammanfattning: Jo Nesbö

Jag har nu läst alla böckerna om Harry Hole av Jo Nesbö och jag (som jag har nämnt) funnit att varannan bok är bra och varannan bok är mindre bra - vilket faktiskt har stämt med böckerna.
 
Det jag kan säga om Jo Nesbö är att han är en bra författare, han skriver ju bra men ibland känns det som att böckerna som är "mindre bra" inte riktigt var så genomtänka utan kom till enbart för att det sattes press på att han borde komma ut med en ny bok. 
 
Sedan, Harry Hole som karaktär blir man väldigt less på i slutändan. 
Det är lite uttjatat med hans alkoholproblem och att han alltid ska schabbla till det eller vara så envis och inte göra någonting som man bör göra. Nu verkar ju detta vara en "grej" när det kommer till deckare med mer, men i det här fallet känns det så uttjatat och man blir less på det.
 
Men i överlag så har jag trots allt gillat böckerna och jag läste alla, tyvärr inte i rätt order men det fungerade ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback