Under a vampire moon av Lynsay Sands

Handling
When Vampires Go On Vacation . . .

Escaping a horrible marriage, Carolyn Connor has no desire to think about men - a vow she's determined to keep while on vacation in St. Lucia. She'll take the Caribbean sun and sea and plenty of tropical drinks with those cute umbrellas poolside, thank you. She absolutely does not need male company, no matter how tan and rock-hard his body may be..

Christian Notte has well known the power of finding a life mate. He's seen enough of his Argeneau relatives taken down for the count, but he never imagined he'd let himself fall in love - until he meets the enthralling, charmingly skittish, and oh-so-mortal Carolyn. But how will he reveal what he is and still convince this once-bitten mortal to trust him with her heart . . . and her forever?

Språk: Engelska
Utgiven: 2012
Antal Sidor: 351

 

Recension
Jag gillar att läsa vampyrböcker (som då helst inte är Twilight). Förutom det faktum att den här boken var lite för mycket "tantsnusk" ibland gillade jag konceptet. Vampyrgenren brukar ju oftast (nu för tiden känns det som) innebära en ung flicka/pojke möter vampyrflicka/pojke a la high school-åldern. Den här boken hade en rolig twist.. Kvinnan i boken var inte tonåring - hon var i 40-års åldern! Hela konceptet blev mycket intressantare och roligare!

Författaren lyckades verkligen med att skapa en underhållande bok, jag satt och fnissade väldigt mycket till den och vissa händelser skrattade jag högt åt. Det var väldigt skönt att läsa en vampyrbok som kanske inte riktade in sig mot 11-åriga flickor utan snarare en äldre publik. 

Jag gillade dessutom karaktärerna. 
Denna bok rekommenderas ifall du vill läsa någonting lättsamt och vill läsa om vampyrer - fast ändå inte (ska jag vara ärlig så förstod jag inte alls skillnaden mellan "immortals" och vampyrer...) 

En sak att tänka på ifall du vill läsa fler böcker i serien (vilket jag hade tänkt!) Den här boken är del. 16 i Argeneau serien. Det gör inte så mycket, efter att kollat upp det verkar det som att böckerna är fristående. Jag hade ändå tänkt fortsätta med bok nummer 1.

Betyg
3½ katthuvuden av 5 möjliga


Kommentarer
23 minuter säger:

Kul att det är en vampyrbok som handlar om lite äldre karaktärer. Kan tänka mig att handlingen då blir lite mer intressant och fräsch :)

2013-04-17 | 17:14:18
Bloggadress: http://tjugotremin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback