"Feel-Good" Favoritförfattare - Marian Keyes

Då tar vi nästa kategori med favoriter. Den här omgången blir det "feel-good"-böcker. Tyvärr har jag som bara en favorit, men många andra som jag gillar. 
 
Marian Keyes
 
Biografi: (Svenska titlar och utgivningsår inom parantes)
  • Watermelon, 1995 (Vattenmelonen, 1998)
  • Rachel's holiday, 1997 (En oväntad semester, 1999)
  • Lucy Sullivan is getting married, 1997 (När Lucy Sullivan skulle gifta sig, 2000)
  • Last chance saloon, 1999 (Sista Chansen, 2003)
  • Sushi for Beginners, 2000 (Sushi för nybörjare, 2004)
  • Angels, 2002 (Änglar, 2005)
  • The Other Side of the Story, 2004 (Å andra sidan, 2005)
  • Anybody out there?, 2006 (Är det någon där?2007)
  • This Charming Man, 2008 (En förtjusande man, 2009) 
  • The Brightest Star in the Sky, 2009 (Oväntat besök på Star Street, 2010)
  • The mystery of Mercy Close, 2012 (Hemligheten på Mercy Close, 2012)
Andra böcker:
  • Under the Duvet, 2001 (Under täcket, 2003)
  • Further under the duvet, 2006 (Tankar från sängkanten, 2007)
Första boken jag läste: 
 
Jag minns inte riktigt. Det var antingen Vattenmelonen eller Sushi för nybörjare.
 
Favoritböcker: 

Vattenmelonen, Sushi för nybörjare, En oväntad semester, När Lucy Sullivan skulle gifta sig.
 
Sämsta boken:
 
En förtjusande man, Oväntat besök på star street och hemligheten på Mercy close.
 
Antal böcker lästa: 

Alla, förutom de två övriga böckerna.
 
Antal böcker i bokhyllan: 

4 - Är det någon där, Vattenmelonen, Sista chansen och När Lucy Sullivan skulle gifta sig.
 
Varför en favorit?

Marian Keyes var nog den första Feel-good-författaren jag läste och jag har tyckt om henne sedan starten. Tyvärr har hon tappat lite på de senare böckerna, vilket är otroligt synd för hon har skrivit så bra böcker.
 
Jag tycker om henne för att hennes böcker har alltid fått mig att skratta och må bättre (syftet med feel-good kanske?) och jag ser fortfarande fram emot nya böcker, trots att åtminstone de två senaste var en besvikelse.

Jag gillar också hur hon skriver om samma familj på Irland. Hur man får följa de olika familjemedlemmarna och deras möten med varandra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback