I det förflutna av Kate Morton

 
 
 
 
 
 

Antal Sidor: 555
 
Utgiven: 2011
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Handling
Edie Burchill och hennes mamma har aldrig stått varandra nära, men ett gammalt brev som varit på villovägar sedan andra världskriget dyker plötsligt upp och väcker starka känslor till liv. Edie får veta att mamman som trettonåring skickades från London till ett slott på landsbygden som krigsbarn. Men vad hände där? Edies nyfikenhet är väckt och eftersom hennes mamma sluter sig som en mussla beger hon sig till det mystiska Milderhurst Castle för att hitta lösningen på sin mors gåta.

På slottet öppnade sig en ny värld för flickan från London, fylld av litteratur och fantasi. Familjen som bodde där bestod av yngsta dottern Juniper, tvillingarna Persephone och Seraphina samt fadern Raymond Blythe, författare till gotiska romaner. De excentriska systrarna visar sig bo kvar än idag och Edie får kontakt med de gamla damerna. Juniper har inte varit sig lik sedan hon övergavs av sin fästman i ungdomen och tvillingarna har skött henne under större delen av sina liv, innanför slottets isolerande murar.
 
 
 
Recension
Jag tyckte att den här boken var den sämsta av alla hennes böcker. 

Handlingen och karaktärerna lyckades inte greppa tag i mig och orka engagera mig på något sätt.
Det blev lite spännande på slutet, men på det stora hela kändes historien lite för krystad.

Det var väldigt synd att jag inte fastnade för boken då jag har tyckt om de andra böckerna. 
 
 
Betyg
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback