Vilken var din favoritbok/bokserie när du var liten?

Ja, som rubriken lyder. Vilken bok eller serie älskade du när du var liten?


Jag hade väldigt många, men någon serie jag läste om flera gånger var främst Kitty!
Kitty läste jag ungefär mellan det jag var 7 år till jag var 14 år (det blev mindre och mindre där på slutet).
 
Jag hade speciellt två favoriter: boken Kitty i Europa som än idag gör att jag vill ta en liknande resa som hon och hennes vänner gjorde. Resa igenom Italien, Grekland och Schweiz. Underbart!
 
 

En annan Kittybok jag älskade var Kitty och den persiska kattens gåta. (fann tyvärr ingen bild på denna) Tror att jag framför allt fick mitt otroligt stora intresse för katter härifrån. Den har inte fått mig att gilla kattutställningar däremot.


Jag älskade verkligen Kitty när jag var liten och jag hade (innan de blev nedpackare och undanstoppade) över 100 böcker i serien - både "små och stora", många tack vare äldre syskon och släktingar. Jag hoppas att alla böckerna finns kvar till den dag jag har någonstans att rymma dem i en bokhylla igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback