Bara ett barn av Malin Persson Giolito

 
Bara ett barn (inbunden)
 
 
 
Antal Sidor: 371
 
 
Utgiven: 2010-08-16
 
 
Serie: Sophia Weber (del 1)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Handling
Advokat Sophia Weber har väntat många år på att företräda massmördare, bankdirektörer eller våldsmän - den kallblodiga brottsling som hon tycker att hon förtjänar. Hennes nya klient Alex Andersson är endast sju år. Han kan vare sig åtalas eller straffas. Ändå är det han som ska göra Sophia Weber känd.
 

Tankar om boken
Jag gillade den här boken mycket mer än första boken. Främst tror jag det beror på att huvudkaraktären byttes ut. Jag kände mer med karaktären Sophia än Hanna (från Dubbla slag).
 
Författaren kändes lite mer bestämd på vilken genre hon vill ha, även om det blandades in deckare mot slutet, men inte någonting som störde mig lika mycket som i Dubbla slag.
 
Jag gillade även handlingen mer i den här boken, även om det var ett obehagligt ämne till och från.
 
Det enda jag inte gillade var att boken var väldigt förutsägbar. Man visste som väldigt fort vad som skulle hända, vilket var väldigt synd.
 
Efter att ha läst den här boken kan jag ändå säga att jag ska ge författaren en till chans och prova läsa boken jag ville läsa redan från början! Det kanske är tredje gången gillt?
 

Betyg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback