Den andra systern Boleyn av Philippa Gregory

 
 
Den andra syster Boleyn
 
 
 

Antal Sidor: 477
 
 
Utgiven: 2008-09
 
 
Serie: Tudors (del 2)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Handling
Mary Boleyn blir vid 14 års ålder Henrik VIII:s älskarinna. Hon föder honom två barn. Mary är gift men hennes man har beordrats att hålla sig undan. När så konungens intresse för henne svalnar blir Marys syster Anne hans nya favorit. Det skapar spänningar mellan systrarna. Mary önskar sig bort från alla intrigerna, hon drömmer om frihet och kärlek och inser att hon måste bryta med sin familj och med hovet.
 
 
Tankar om boken
Den här boken var inte lika bra som den första, den här kändes lite mer segläst, framför allt från början. Mot slutet tog den sig åtminstone lite grann, vilket var bra. 
 
Jag kunde däremot inte börja känna något riktigt engagemang för boken så det tog väldigt lång tid att läsa ut den. Får se om jag ger de resterande böckerna en chans eller inte.. Kanske bäst att bara ta en liten paus?
 
Måste för övrigt säga att den här boken har filmatiserats och jag har velat se den filmen rätt länge.. Så blev det visst att jag läste boken istället, roligt sammanträffande! :)
 
Betyg
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback