Topp 10 bästa (lästa) böckerna 2013

Marie (http://www.underbarabocker.se) listade sina 10 bästa lästa böcker 2013. Det lät som en rolig grej så jag hakar på!
 
Topp 10 bästa (lästa) böckerna 2013 (utan inbördes ordning)
 
  • Perfect people - Peter James. En obehaglig bok om vad som händer om man skulle få händerna fria gällande genmanipulering.
  • Kråkflickan - Jerker Eriksson & Håkan Axlander Sundquist. En otroligt bra skriven och spännande bok om personlighetsklyvningar och mord. Jag ansåg att boken (hela triologin) var helt genialisk efter att ha läst dem.
  • Delirium - Lauren Oliver. En väldigt bra ungdomsbok som jag fastande för direkt. Jag rekommenderar denna bok starkt till både vuxna och unga. Finns även på svenska.
  • Den grymmaste månaden - Louise Penny. Mysfaktor på hög nivå! Behövs inte sägas mer. Blev ny favorit!
  • Under kupolen - Stephen King. Efter en seg start kom den här boken att bli en av de bästa jag läste under 2013. Jag fick lov att byta från engelska till svenska, men det gjorde inte mig någonting.
  • Livrädd - S.J Bolton. en väldigt obehaglig och spännande bok. Jag fick mig en ny favoritförfattare även här.
  • Kodnamn Verity - Elizabeth Wein. En annorlunda beskrivning av andra världskriget. Denna bok rekommenderar jag också starkt till både vuxna och unga.
  • Mitt bultande hjärta - Alf Kjetil Walgermo. En gripande och välskriven berättelse om Amanda som går i åttan och drabbas av en livshotande hjärtsjukdom.  
  • The brutal telling - Louise Penny. Mysfaktorn är fortfarande på hög nivå när det kommer till Pennys böcker!
  • Analfabeten som kunde räkna - Jonas Jonasson. Efter 100-åringen.. kändes det som att ribban var högt satt för Jonasson, men han lyckades leverera igen! Troligtvis roligaste boken jag läste 2013!
 
 
 
Håll utkik förresten, för snart publicerar jag Lästa böcker 2013! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback