Du och Jag och Vi av Pia Hagmar

Handling
En stark bok om relationer, vänskap och hästar!

Annika, Lisbeth, Ellen och Linn har ingenting annat gemensamt än att deras hästar delar stall tror de. Annika äger stallet och är en trött och sliten tvåbarnsmor. Lisbeth är nyligen frånskild och plågas svårt av att inte få dela vardagen med sin son. Ellen borde vara lyckligt gift med sin attraktive man, men under ytan ligger det något och skaver henne tills det blöder och Linn är en beskedlig curlingmamma.
 
Språk: Svenska
Antal Sidor: 340
Utgiven: 2012
 
Recension
Jag hade sett fram emot den här boken ganska länge efter att ha läst en kortare notis om den i en hästtidning på en fikarast och när den väl kom från biblioteket så läste jag en tredjedel av den för att sedan utbrista till min sambo att "jag gillar inte den här boken!"
 
Men skam den som ger sig så jag tvingade mig själv att läsa ett kapitel till och sedan ytterligare ett och till sist hade jag läst ut boken samma kväll och insett att fasiken, den var bra trots allt!
 
Jag gillade relationerna och jag gillade hästarna. Jag kunde däremot inte få riktigt grepp om karaktärerna, det tog lång tid innan jag började ens tycka om dem lite grann så det var ett stort minustecken för mig. 

Sedan gillar jag verkligen inte att läsa i kursiv text länge. Det är bara störande och gör det svårare att läsa och i den här boken kom det ibland flera sidor med just kursiv text.
 
Annars märks det att författaren är en barn- och ungdomsförfattare. Svårt att förklara hur men det kändes som att vissa av karaktärerna inte riktigt hade "vuxit upp" och som kändes lite som tonåringar. Likadant med författarens språk, ibland kändes det lite.. tamt för mig.
 
Men summan av kardemumman som var det en helt okej bok - hade bara önskat mer hästar!
 
Betyg
2½ stjärnor av 5 möjliga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback