Polis av Jo Nesbö

Handling
När en Oslopolis hittas mördad vid samma datum och på samma plats där han många år tidigare utrett ett mord kan det knappast betraktas som en slump. Och när samma sak drabbar två andra poliser inom loppet av några månader är mönstret lika tydligt som skrämmande. Inget av de gamla brotten blev någonsin uppklarat. En brutal mördare med bestialiska metoder går lös.
Polisen står helt utan spår och, vad värre är, de saknar sin allra bästa utredare.
Samtidigt ligger en svårt skadad man i koma på sjukhuset. Ingen får veta hans namn. Inte ens de vaktande poliserna får komma patienten nära.
 
 
Antal Sidor: 605
Utgiven: 2013
 
 
Recension
Jag trodde inte att det skulle komma en till bok (varför jag nu trodde det vet jag inte) men jag insåg i alla fall att jag såg fram emot den här boken. 
 
Boken var väldigt bra och spännande och jag gillar att Hole fixat till sig. Det jag inte gillade var att en av de karaktärer jag gillar blev mördad men det förstörde inte hela boken. 

Det enda jag inte riktigt hade mycket för var slutet, det behövdes inte riktigt stoppas in mer efter bröllopet.. Men det kanske var ditstoppat för att ha en story till nästa bok, vem vet?


Betyg
3½ katthuvuden av 5 möjliga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback