The Mortal Instruments, Book One: City of Bones av Cassandra Clare

Handling
Sixteen-year-old Clary Fray is an ordinary teenager, who likes hanging out in Brooklyn with her friends. But everything changes the night she witnesses a murder, committed by a group of teens armed with medieval weaponry. The murderous group are Shadowhunters, secret warriors dedicated to driving demons out of this dimension and back into their own. Drawn inexorably into a terrifying world, Clary slowly begins to learn the truth about her family - and the battle for the fate of the world.
 
 
Antal Sidor: 443
Utgiven: 2007
 
 
Recension
Andra gången jag försöker mig på den här boken och denna gång lyckades jag ta mig längre än bara de två första kapitlena. Jag lyckades till och med läsa ut hela boken. Till min förvåning var den helt okej. 

Det skulle däremot ha räckt med denna enda boken. Jag tyckte att den avslutades på ett bra sätt (även om ondingen försvann) men utan att egentligen behöva fortsätta serien. 
Jag skulle däremot vilja läsa mer bara för att få veta mer om deras hemland.
 
Varför kunde Clary inte fått Jace för? Jag gillade ju honom som pojkvänmaterial! Nåväl..
 
Den var ungdomlig och lättläst, vilket var en skön avkoppling från alla tegelstensdeckare jag läst på sistone..
 
Kommer jag att läsa de andra två böckerna? Jag vet inte, kanske. Men just nu kände jag inte något behov av att göra det.
 
 
Betyg
2 ½ katthuvuden av 5 möjliga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback