En välbevarad hemlighet av Kate Morton

Handling
En solig sommardag blir den sextonåriga Laurel vittne till en fasansfull händelse i familjens trädgård i det idylliska Suffolk. Ett brott begås, men hon förstår inte riktigt vad det är som sker och familjen talar aldrig mer om saken.

Som vuxen är Laurel en firad skådespelerska men hon bär ständigt den mörka hemligheten inom sig. När så hennes mor närmar sig livets slut bestämmer sig Laurel för att söka sanningen. Plågad av minnena från den där dagen för femtio år sedan, återvänder hon till föräldrahemmet. Hon börjar pussla ihop bitarna i en dramatisk historia som sträcker sig tillbaka till andra världskriget. Det är berättelsen om tre främlingar från skilda världar - Laurels mor Dorothy, Vivien och Jimmy - som av en händelse möts i London och vilkas liv blir ödesdigert sammanflätade. Den sanna historien visar sig vara långt mer omskakande än Laurel någonsin kunnat föreställa sig.
 
 
Antal sidor: 474
Utgiven: 2013
 
 
Recension
Jag tyckte att den här boken såg jättespännande ut när jag läste på baksidan inne på Bokia (när den var nyutkommen tror jag) och tänkte att den där måste jag läsa. Reserverade boken på biblioteket och väntade på att den skulle komma. 
 
När jag hade fått boken och började läsa tyckte jag att den började så extremt segt att jag först tänkte att nu gjorde jag ett misstag och att boken inte alls kommer att vara nå bra. Men tji fick jag! Boken var ju hur bra som helst!
 
Jag gillade karaktärerna och jag gillade hur författaren växlade mellan nutid och dåtid, man ville ju bara läsa vidare för att få svaret på den cliffhanger som ett kapitel kunde lämna.

Jag rekommenderar starkt andra att läsa den här boken. Den hade en väldigt intressant twist..
 
Betyg
3½ katthuvuden av 5 möjliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback