Inferno av Dan Brown

Handling
Langdon vaknar upp på ett sjukhus i Florens med skottskada och minnesförlust. Han dras in i ett mysterium kring Dantes litterära helvetesskildring Inferno med ingredienser som klassisk konst, hemliga gångar och futuristisk vetenskap
 
 
Antal Sidor: 544
Utigven: 2013
 
 
Recension
Fjärde boken i serien med Langdon. Både jag och min sambo läste den här boken. Han älskade den och jag? Njaa.. Den var väl okej, men jag störde mig främst på att boken var skriven som ett filmmanus (mer eller mindre), den kommer alltså med stor sannolikhet att komma som film. Sedan gillade jag inte den kvinnliga karaktären. Jag fann henne bara extremt onödig, speciellt på slutet. 

Även om storyn hade en bra tanke kändes den lite platt och ogenomtänkt. Språket tyckte jag var hyffsat. Jag undrar om det hade varit bättre att läsa den på engelska? Eller om Brown har blivit mer divig sedan senaste boken i och med framgångarna med filmerna också?
 
Avslutningsvis kan jag säga att man får en helt okej bok i vanlig Dan Brown stil.
 
 
Betyg
2 katthuvuden av 5 möjliga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback