Requiem av Lauren Oliver

Handling
The final instalment in the internationally bestselling Delirium trilogy. It is the rule of the Wilds You must be bigger, and stronger, and tougher. 

A coldness radiates through me, a solid wall that is growing, piece by piece, in my chest. He doesn't love me. He never loved me. It was all a lie. 

'The old Lena is dead', I say, and then push past him. Each step is more difficult than the last; the heaviness fills me and turns my limbs to stone. 

You must hurt, or be hurt. Lena can build the walls, but what if there's no one left to take them down?



Antal Sidor: 566
Utgiven:
2013
 
 
Recension
Så, då var sista boken utläst i denna triologi. 
 
Jag måste säga att jag gillade den. Som jag skrev om andra boken så tycker jag att böckerna är välskrivna. De passar både ungdomar/unga vuxna samt äldre. De är lättlästa och de är spännande. Dessutom får man verkligen en känsla för karaktärerna.
 
Jag gillade att man fick följa Hana igen, jag gillade verkligen henne som karaktär. Jag ville absolut veta mer om hennes öde. Vill jag fortfarande!

Jag gillade slutet. Det var helt okej. Det fanns vissa saker jag tyckte saknades, men i stort var det ett helt okej slut. 
 
Denna bokserie skulle jag definitivt rekommendera ungdomar att läsa!
 
Betyg (Nyhet: Ska börja betygsätta om jag läser serier så att både bok och serie får ett betyg)

Boken:
3 katthuvuden av 5 möjliga.
Bokserien: 3½ katthuvuden av 5 möjliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback