Perfect People av Peter James

Handling
John och Naomi Klaesson sörjer sin fyraårige sons död av en sällsynt genetisk sjukdom. 
De vill desperat skaffa ett nytt barn men efter att ha fått veta att de båda två bär på genen till sjukdomen som dödade Halley inser de att ett nytt barn har stora möjligheter att få samma sjukdom. 

De tar kontakt med genetikern Dr. Leo Dettore, som erjuder metoder och möjligheter för paret att undvika att deras nya barn skulle få den genetiska sjukdomen som dödade deras son - till rätt pris.

På hans klinik började mardrömmen..

Språk: Engelska
Utgiven: 2012
Antal Sidor: 460 + ett kapitel från hans nya bok.

Recension
Jag tyckte att den här boken var bra. 
När jag kollade på den i bokhandlarna och såg vad den handlade om tyckte jag att den verkade superintressant. Så lyckan var gjord när jag hittade den på biblioteket (av en slump faktiskt). 

Peter James skriver bra, men jag tror att han bör hålla sig till det han känner till, det vill säga böckerna om Roy Grace. Den här boken var, som sagt, bra men inte den underbara bok jag hade förväntat mig. Den gjorde mig intresserad och lite lätt skrämd ibland, men den fick mig inte att känna någonting mer.

Karaktärerna kunde ha varit mer beskrivande och kanske fått mig att känna lite mer för boken. 
Dessutom, eftersom jag läste den på engelska, blev den emellanåt lite teknisk för mig, speciellt när de är på Dr. Dettores klinik.

Det som skulle vara, antar jag, WOW-faktorn i boken kändes inte WOW för mig. Han lyckades inte fånga in mig där och slutet ska jag inte ens börja om... 

Som det är nu ser jag mer fram emot hans nya Roy Grace bok för där vet jag i alla fall att Peter James KAN leverera!

Betyg
3 katthuvuden av 5 möjliga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback