De Dödas Samtal av Reginald Hill

Handling
En man drunknar i en grund bäck och en ung motorcyklist kraschar in i ett träd. Två till synes alldagliga olyckor i de omaka poliserna Dalziel och Pascoes vardag. Men när ett manuskript som insänts till en novelltävling ger en hårresande och ingående beskrivning av det ena dödsfallet, och kort därefter det andra, finns det plötsligt en misstänkt mördare.

Men mordutredningen är långt mer invecklad än väntat. Polisen i Yorkshire har av allt att döma en ovanligt skarpsinnig seriemördare på halsen.

Antal Sidor: 559
Utgiven: 2013 (2002 i Storbritannien)

Recension
Jag hade svårt för den här boken i början men jag ändrade åsikt ganska fort - den hade ju med bibliotek att göra!
 
Jag gillade karaktärerna, utöver Pascoe och Dalziel. Hats förälskelse i Rye var lite gullig.

Det här är den sista boken som kommer att komma med Reginald Hill (om de inte översätter någon fler gammal bok till svenska) men det kommer i alla fall inte att komma någon ny. 
Jag gillade förordet av Ian Rankin och att boken var till minne av Reginald Hill.

Läs boken, den har en intressant twist!
 
Betyg
4 av 5 katthuvuden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback