Onda Flickor av Alex Marwood

Handling
En sommarmorgon träffas tre unga flickor för första gången. Innan dagen är slut kommer två av dem att anklagas för mord.

Sommaren 1986 dömdes två unga flickor till fängelse för mord.

Tjugofem år senare rapporterar journalisten Kirsty Lindsay om en rad mycket obehagliga attacker på unga kvinnor. Hennes efterforskningar leder henne till städaren Amber Gordon.

Så träffas Kirsty och Amber på nytt, för första gången sedan den där svarta dagen då de var barn.

De blir snabbt medvetna om den stora fara de befinner sig i. Och med nya identiteter och familjer att skydda är de beredda att göra vad som helst för att bevara sin hemlighet.
 
 
Antal Sidor: 396
Utgiven: 2013
 
 
Recension
När jag läste vad den här boken skulle handla om fastnade jag direkt. Den verkade superspännande! 
Det var den inte.
 
Boken var bra (till och med min sambo läste den) och intressant, men det var inte på långa vägar den superspännande bok jag hade hoppats på. Tyvärr.

Vad gillade jag då? Jag gillade historien, även om författaren hade kunnat bygga ut den lite mer. 
 
Jag gillade inte  "de onda" karaktärerna. Nu ska man väl inte tycka om de onda, men vissa författare kan ändå skriva så man finner ett intresse för dem. I Marwoods fall blev mördarens identitet alldeles för uppenbar och stalkerkillen var bara allmänt blaha-blaha kände jag. Det vill säga att jag tyckte han var onödig att ha med alls.
 
 
Betyg
2 katthuvuden av 5 möjliga
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback