Ibland bara måste man av David Levithan

Ibland bara måste man (storpocket)
 
 
 
 
 
Antal sidor: 249
 
 
 
Utgiven: 2007
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Handling
Paul har det inte lätt just nu. Hans bästa vän Joni har dumpat honom och hela gänget för den där Chuck! Och Tony, hans andra bästa vän, är inspärrad i huset av sina hysteriska föräldrar för att omvändas. Och Noah sedan. Noah med de grönaste gröna ögon vill inte se honom längre eftersom Paul råkade kyssa sitt ex Kyle i skolans städskrubb. Rörigt värre! Och mitt i alltihop ska han hinna förbereda Glada änkans fest med döden-tema.
 
 
Tankar om boken
Jag läser många böcker nu som jag inte skulle läst om det inte vore för min kurs, har jag insett. 

Förra året (ungefär) läste jag en ungdomsbok som handlade om en homosexuell ung tjej och jag påpekade för mina dåvarande kollegor att det är egentligen synd att det inte finns någon bok som vänder sig till unga homosexuella killar. Då visste inte jag att denna författare existerade!

Jag är väldigt glad att han gör det. Jag gillade den här boken väldigt mycket (även om jag ibland blev störd på sättet som författaren skrev). 

Den visar upp en idealbild (Paul) och en problematisk bild (Tony), samtidigt som den levererar en askungesaga!
 
Den här boken kan med fördelar läsas av både unga och vuxna!
 
 
Betyg
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback