The Murder Stone av Louise Penny

The Murder Stone (häftad)
 
 
 
 
Antal Sidor: 432
 
Utgiven: 2011
  
Serie: Inspector Gamache (del 4)
 
(Även utgiven under titeln A rule against Murder)
 
 
 
 
 
 
 
 
Handling
It's the height of summer, and the wealthy Finney family have gathered at the Manoir Bellechasse to pay tribute to their late father. But as the temperature rises, old secrets and bitter rivalries begin to surface. When the heat wave boils over into a mighty storm, a dead body is left in its wake. Chief Inspector Gamache, a guest at the Bellechasse, finds himself with a building full of suspects. With the hotel locked down, the murderer is trapped. But a cornered predator is always the most dangerous of all...
 
 
Tankar om boken
Jag såg fram emot att få fortsätta läsa Louise Pennys böcker väldigt mycket. Tror däremot att det blev en liten miss att helt plötsligt läsa dem på engelska, åtminstone kändes det så ibörjan. Tack och lov gick det över!
 
Det jag saknade var att de inte befann sig i Three Pines, fast det är klart, hur många fler kan det finnas att mörda där? Haha
 
Mot mitten av boken tyckte jag i alla fall att hon började leverera och jag kände igen stämningen jag fått av tidigare böcker. Och slutet var inte uppenbart, vilket var skön omväxling. Jag fortsätter starkt att gilla den här författaren!
Dessutom, fortsätter jag att läsa på engelska har jag många böcker kvar att få tag på och bita tänderna i! 
 
Betyg
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback