Top ten tuesday: 19 November

Finns här

http://brokeandbookish.blogspot.se/p/top-ten-tuesday-other-features.html

 

 

Jag kör lite freestyle på den här veckans top-ten tuesday. :)

 

November 19: Top Ten Books I'd Recommend To X Person (your choice -- could be to your mom, to a reluctant male reader, to your teenage sister, to dog lover's, to sports lovers, etc.)

 

1. Louise Penny. Henne har jag rekommenderat till höger och vänster, på jobbet, hemma, till vänner och kompisar. Superbra!

2. A game of thrones. Har försökt övertala min sambo att läsa böckerna i flera år nu utan framsteg. Jag har inte gett upp än.

3. Mitt bultande hjärta. Föreslog jag till en tjej, vet dock inte om hon faktiskt läste den heller inte..

4. Analfabeten som kunde räkna. Rekommenderade jag åter igen till min sambo och han läste den. Vi älskade den båda två.

5. Deckare. Jag har tipsat och rekommenderat olika deckarförfattare, speciellt till min sambos mamma genom åren och vissa har hon även börjat läsa. 

6. Jaye Wells. Rekommenderade jag till en kompis som även läste böckerna och tyckte att de var bra. Alltid lika kul när andra gillar samma böcker som en själv!

7. Kattens 50 favoritlekar. En bra bok med 50 varianter på kattlekar och leksaker, för katter i alla åldrar. Denna bok har jag bland annat rekommenderat för folk på facebook och folk jag känner som har katt. Jag gillar den väldigt mycket!

 

Och vid 8 fick jag totalt hjärnsläpp, men 7 stycken kom jag på i alla fall! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback