Den tredje rösten av Rolf & Cilla Börjlind

Den tredje rösten (inbunden)
 
 
 
 
 
Antal Sidor: 462
 
 
Utgiven: 2013
 
 
Serie: Rönning & Stilton (del 2)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Handling
Marseille.
En blind kvinna hittas brutalt styckmördad i ett strövområde. Hon har tidigare arbetat på cirkus som target girl för en knivkastare. Mordet drabbar en nära vän till den före detta polisen Tom Stilton. Tillsammans beslutar de sig för att ta reda på vad som hänt.
 
 
Stockholm.
Samtidigt hittas tulltjänstemannen Bengt Sahlman hängd i sitt hem i Rotebro. Polisen konstaterar snart att det rör sig om ett fingerat självmord och sätter dådet i samband med ett parti droger som tullen beslagtagit. Utredningen hamnar hos Mette Olsäter som ingår i ledningsgruppen för en internationell operation mot illegal droghandel på nätet.
 
 
Tankar om boken

En av böckerna som jag har sett fram emot ganska mycket och jag blev inte besviken. Däremot kom jag på mig själv att tycka att Olivia påmindre lite om huvudkaraktären (den unga tjejen) som jag störde mig på i Louise Pennys böcker.
 
Jag tycker också att ett problem när man läser författare som man måste vänta på deras nya böcker som i det här fallet så glömmer man ju bort vad som hände i den tidigare boken, speciellt om man läser mycket (antar att det är min akilleshäl). Så även för den här boken. Men jag kom snabbt in i handlingen och jag gillade att läsa mer om Abbas bakgrund och historia. 

Det enda jag inte är alltför positiv till är Mårtens "husdjur"... Däremot är Mårten en riktigt rolig karaktär ibland (speciellt med Mette). 
 
Jag tycker att det är en riktigt bra bok och gillar man författarna så blir man inte besviken, de skriver väldigt bra.
Ser fram emot nästa bok!
 
 
Betyg

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback