Vanmakt av Thomas Erikson

Vanmakt (inbunden)
 
 
 
 
 
Antal Sidor: 442
 
 
 
Utgiven: 2013
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Handling
Diplomaten William Smythe är lugn, behärskad och sakligt klarsynt, tränad i att aldrig släppa sitt logiska sätt att se på världen. Så kidnappas hans tio månader gamla son, bara för att senare lämnas tillbaka på den brittiska ambassaden.

Det är bara en i raden av kidnappningar som familjen drabbas av. Någon vill demonstrera sin makt. Någon som inte skyr några medel. Kan beteendevetaren Alex King ringa in vem som är kapabel att utföra dessa utstuderade maktdemonstrationer? Och varför?
 
 
Tankar om boken
Det här var helt klart inte den bästa boken i serien om Alex King. 

Jag fick inte en direkt känsla om varför dessa kidnappningar hände i slutändan och det som jag tyckte om med Alex Kings beteendevetenskap tog nästan över boken för mycket den här gången. 

Sedan tyckte jag att Nina var med alldeles för lite och deras förhållande hamnade för mycket utanför.
 
Med det sagt så var det inte en dålig bok, den kändes bara inte lika genomtänkt som de andra två.
Jag hoppas han inte kommer stressa fram nästa bok utan tar sin tid att skriva den så den boken kommer hålla någorlunda samma kvalité som de andra. För boken var välskriven tycker jag!
 

Betyg

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback