Enkät

Jag hittade enkäten här

http://skuggornasbibliotek.blogspot.com.ar/2013/09/lasenkat.html


Vad läser du just nu? 
Jag läser Tid att Dö av Jeffery Deaver samt Ursäkta att man vill bli lite älskad av Johanna Thydell (den senare är till kursen).

Vad kommer du att läsa härnäst? 
Det vet jag inte riktigt. Funderar på att ta och kika igenom min att-läsa-lista på goodreads och se om jag finner någon bra bok där eller vad jag riktigt ska hitta på för roligt. Får välla se! :)
Förutom mina roliga kursböcker då såklart :P

En bok du sparat till ett speciellt tillfälle? 
Haha, jag hade sparat min egna A dance with dragons för att läsa i somras, men jag tyckte den såg så fin och oförstörd ut så det slutade upp med att jag lånade den från biblioteket och på svenska dessutom.

Den senaste boken du gav upp med? Ibland är jag rätt mycket av en slalomläsare, som börjar på böcker och sedan hoppar över till nästa efter bara något kapitel. Men att jag inte läser klart betyder inte att jag aldrig gör det, utan bara att jag skjutit upp det till senare tillfälle. För det mesta brukar jag dock försöka se till att läsa böcker från början till slut.

Den första boken du läste på engelska? 
Oj.. Ehm.. Något säger mig att det nästan måste ha varit en David Eddings bok, men jag vet inte.. Jag kan inte komma ihåg!

Den senaste boken du läste på svenska? 
Ja, Tid att Dö som jag håller på med nu, annars läste jag just ut Bröderna Lejonhjärta (till min kurs).

Kan du citera några dikter? 
Nej! Jag har ingen koll på dikter och är överlag ingenting som jag läser så..

Hur hittar du tiden att läsa så mycket som du gör? 
Jag tar mig tiden! För mig finns det alltid tid för läsning. Oavsett var jag är - på bussen, på flyget, på jobbet, hemma osv. Jag har alltid en bok med mig när jag reser någonstans!
Jag prioroterar det helt enkelt.

Vilka nya boksläpp ser du mest fram emot den här hösten? 
Åh, jag ser fram emot flera boksläpp i höst. Jag gjorde ett inlägg om saken här
http://confusedbooklover.blogg.se/2013/august/bocker-jag-langtar-efter.html
och den gäller fortfarande. Jag ser främst fram emot Ninni Schulman, Johan Theorin och Thomas Erikson!
Annars har jag tyvärr inte så stenkoll på höstens utgivningar. Får bättra på den kollen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback