Favoritförfattare Urbanfantasy - Jaye Wells

Kör vi igång med en ny kategori. Denna gång står Urbanfantasy på tur. 
 
Jaye Wells
 
Biografi:  (Ej utgiven på svenska)
 
Sabina Kane Serien
  • Red-Headed Stepchild (2009)
  • The Mage in Black (2010)
  • Green-Eyed Demon (2011)
  • Silver-Tongued Devil (2012)
  • Blue-Blooded Vamp (2012)
  • Violet Tendencies (2011) (A Sabina Kane Short Story)
Andra böcker
  • Meridian Six (2013)
  • Carniepunk (2013)
  • Dirty Magic: Book One (Kommande - Januari 2014)

Första boken jag läste
Red-headed Stepchild
 
Favoritböcker
Jag har bara hunnit läsa alla böckerna om Sabina Kane och jag älskar varenda en av dom så.. De såklart!
 
Sämsta boken
Har inte någon ännu..
 
Antal böcker lästa
Hela Sabina Kane serien, så totalt..5. Har inte läst novellen..
 
Antal böcker i bokhyllan
5, gissa vilka. ;)
 
Varför en favorit?
Skratt, svett & tårar! Framför allt skratt! Det ger dessa böcker dig!
 
 
Både jag och min sambo älskar verkligen Jaye Wells och vi upptäckte hennes första bok samma år den kom ut i samband med ett akut behov av böcker inför att utlandsresa. Efter att ha läst första boken längtade man efter nästa.
 
Underbar författare och underbara karaktärer i serien om Sabina Kane. Jag menar, en demon som förvandlar sig till en hårlös katt.. Det kan inte bli bättre!
 
 
Nu har hon skrivit lite andra böcker och jag spanar efter att dem. Jag hoppas även att de ska hålla ungefär lika hög standard som Sabina Kane (såklart).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback