X antal barn & ungdomsböcker senare...

 

Jag har fortfarande inte plöjt igenom alla barnböcker som hör till min kurs (Barn och ungdomslitteratur).
Så går det nog när man vill trycka in en massa (mer) nöjesläsning också!

 

 

 
 

Hittills i kurslitteratur (roligaste litteraturen jag läst) har jag hunnit med:

  • Nalle Puh (A.A Milne)
  • Tordyveln flyger i skymningen (Maria Gripe)
  • Farlig Midsommar (Tove Jansson)
  • Tomtebarnen (Elsa Beskow)
  • Jul i Bullerbyn (så fel att läsa en julbok just nu...) (Astrid Lindgren)
  • Kalas, Alfons Åberg (Gunilla Bergström)
  • Totte går till Doktorn (Gunilla Wolde)
  • Gittan och Gråvargarna (Pija Lindenbaum)
  • Alice i Underlandet (Lewis Carroll)

.... och jag har ungefär plöjt halvvägs...

Jag älskar det! :)

 

 


Kommentarer
Marie säger:

En klasskompis till mig läser också någon kurs om barn och ungdomslitteratur. Läser du på distans? Dom hade seminarium hela lördage tydligen..

Svar: Jag läser på distans via linneuniversitetet, men jag hade inget seminarium hela lördan :P
Diana None

2013-09-09 | 10:00:03
Bloggadress: http://underbarabocker.se
Marie säger:

Ahaa okej, ja han läser ju här på Umu han. =)
Har du tid å hänga nån dag? Kanske fika eller nå?

Svar: Visste inte att det fanns på Umu :O
Ja, häng låter bra :D
Jag skriver till dig på facebook ^^
Diana None

2013-09-09 | 19:58:13
Bloggadress: http://underbarabocker.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback