Farlig förmåga av Jessica Spotswood

Farlig förmåga (kartonnage)
 
 
 
 
Antal Sidor: 335
 
 
Utgiven: 2013-03-14
 
 
Serie: Systrarna Cahill (del 1)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Handling
Cate och hennes systrar är häxor men det måste hemlighållas annars riskerar de att förvisas, fängslas eller till och med dödas. Storasyster Cate har lovat att beskydda sina yngre systrar men det blir komplicerat när hon hittar sin döda mammas dagbok. Om det som står i den är sant är de inte säkra - kanske inte ens från varandra ...
 
Tankar om boken
Jag gillar häxor. Det är roligt med magi och på senaste tiden har jag fått en förkärlek till ungdomsböcker.
Med det sagt så gillade jag den här boken. Den var inte den bästa boken jag har läst, men den tog tag i mig och jag ville läsa ut den och jag ville veta hur historien skulle gå.. Det fick mig att köpa in boken till jobbet ;)

Det enda jag störde mig på var att man i början inte riktigt hade någon koll på vilket århundrande boken utspelades i, för mig kändes det som att boken (nästintill) lika gärna kunde ha utspelet sig i modern tid som 1600-talet, även om den nu skulle föreställa vara kring slutet av 1800-talet. Det hade jag gärna sett att författaren hade gjort ännu tydligare.

Jag ser fram emot nästa bok! :)
 
Betyg
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback