Tango för vilsna själar av Lucy Dillon

Tango för vilsna själar (inbunden)
 
 
 
 
 
 Antal Sidor: 509
 
 
Utgiven: 2014-01-15
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Handling
När den före detta proffsdansaren Angelica återvänder till Longhampton för att städa ur sin mammas hus, bestämmer hon sig för att starta en danskurs på orten. Dit kommer Katie och Ross som försöker rädda sitt äktenskap, där de inte längre vet vem som för vem. Lauren som drömmer om ett sagobröllop och den perfekta brudvalsen medan hennes blivande make Chris mest vill ha det hela överstökat. Och så Laurens föräldrar. De vill ju inte göra bort sig på festen, men mamma Bridget bär på en gnagande hemlighet som skulle kunna vända uppochned på deras lyckliga liv tillsammans.

Under Angelicas ledning lär sig paren steg för steg mer om sig själva och det som är viktigt i livet, och i tangons och salsans virvlar inser de att man aldrig kan dölja något för sin danspartner ...
 
 
Tankar om boken
Jag har verkligen blivit överförtjust i hennes tidigare böcker och längtade efter den här boken med förtjusning.
 
Tyvärr så blev jag inte så förtjust när jag väl började läsa den. Det hela fick en naturlig förklaring när jag läste att den här boken var författarens egentliga debutroman, som skrevs före Hundar, hus och hjärtats längtan. Det märktes. För i dessa andra böcker vävde hon skickligt samman invånarna och staden i alla tre böckerna. I den här boken insåg jag att jag saknade det. Dessutom var det nästintill inga hundar inblandade!
 
Jag tyckte att karaktären Angelica var trist att läsa om och de andra kändes okej, även om Katie enbart var gnällig om sönderstressad (och vägrade inse det själv!).
 
Jag gillade faktiskt mest Laurens föräldrar, tror jag, av alla karaktärerna.
 
Summan av kardemumman så var det en helt okej bok.
 
 
Betyg
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback