Odinsbarn av Siri Pettersen

Korpringarna. Odinsbarn (inbunden)
 
 
Språk: Svenska
 
 
Utgiven: 2015-02-02
 
 
Antal Sidor: 672
 
 
Serie: Korpringarna (Del 1)
 
 
 
 
 
 
 
 
Handling
Tänk dig att du saknar något som alla andra har. Något som visar att du hör hemma i den här världen. Något som är så viktigt, att utan det är du ingenting. En pest. En myt. En människa.

Hirka är femton vintrar gammal när hon får veta att hon är ett odinsbarn ett svanslöst odjur från en annan värld som sprider röta omkring sig. Hela hennes tillvaro ställs på ända. Hon är föraktad, fruktad och jagad, och någon vill döda henne för att hennes identitet ska förbli en hemlighet. Men det finns värre saker än odinsbarn, och Hirka är inte den enda varelsen som har tagit sig igenom världarna ...
 
 
 
Mina tankar
Jag gillade faktiskt boken. Jag gillade att den tog ideér från den nordiska mytologin och jag gillade världen som författaren byggde upp.
Jag gillade Hirka som karaktär, en tjej som vågade säga ifrån och stå upp för sig själv - även om jag kunde störa mig på henne också.
Var länge sedan jag läste så pass bra ungdomsfantasy.


Betyg
  
 

Kommentarer
FrökenTV, bloggen om tv och film säger:

tack för tipset :D

2015-03-30 | 18:32:18
Bloggadress: http://efji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback