The Reading Habits Tag

Jag hittade den här
 
http://blandbocker.blogg.se/2013/september/reading-habits-tag.html
 
 
1) Har du en speciell plats hemma där du brukar läsa?
Jag läser nästan alltid konstant i sängen. Varför vet jag inte riktigt, det är mest bekvämt. Att läsa i soffan stör i våran nuvarande lägenhet då vi har TVn och datorn i samma rum, går inte att koncentrera sig på boken för fem öre! 
 
 
2) Bokmärke eller random pappersbitar?
Jag brukar använda gamla förköpta bussbiljetter om jag ska ha ett bokmärke, fungerar alldeles utmärkt. Annars är jag en sån där person som gör hundöron... 
 
 
3) Kan du sluta läsa när som helst eller måste du sluta efter ett kapitel eller efter ett visst antal sidor?
Jag kan oftast sluta läsa när som helst, men ibland måste jag bara läsa ut boken trots att klockan passerat 2 på natten.. Men nej, jag behöver inte sluta vid ett kapitel eller efter X antal sidor. Ibland kan det vara bra att ha ett stycke man kan stanna vid, men det är inget krav (beroende såklart på vilken bok jag läser). 
 
 
4) Äter du eller dricker du någonting när du läser?
Nja... Ibland har jag läst vid matbordet för att det är extremt spännande och ibland kan det hända att jag läser och käkar godis samtidigt, men oftast så nej.
 
 
5) Brukar du lyssna på musik eller ha på TV:n medan du läser?
Då går det ju inte att koncentrera sig, men det har hänt!
 
 
6) En bok i taget eller flera samtidigt?
Ett tag läste jag flera olika deckarförfattare samtidigt och blandade alltid ihop vems karaktärer som var vems så.. En bok i taget! Enklast så..
 
 
7) Läsa hemma eller överallt?
Överallt. Jag har nästan alltid en bok med mig! 
 
 
8) Läsa högt eller tyst i huvudet?
Tyst. Ibland kan jag läsa högt också, men när jag läser själv i sängen så läser jag tyst!
 
 
9) Hoppar du fram i boken eller hoppar du över stycken?
Jag kan hoppa över stycken. Till exempel (av någon underlig anledning) så tycker jag att det är extremt tråkigt (och jobbigt) att läsa en mördares del i en deckare, speciellt om den textbiten är kursiverad. Jag tycker det är otroligt jobbigt att läsa kursiverad text i ett långt stycke som flera sidor.. 
 
 
10) Bryta rygg eller inte?
Helst inte. Försöker undvika det så gott det går.
Förutom på notböcker, de stannar ju inte kvar på pianot annars!
 
 
11) Skriver du i böcker?
Ehm... Inte i mina egna/lånade skönlitteraturböcker i alla fall. I kursböcker har det hänt att jag markerat någonting i blyerts, men jag försöker också komma ihåg att sudda ut det sen igen.
 
 
12) Vilka taggar du?
Alla som vill! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback