En dag av David Nicholls

Handling


Två människor. Tjugo år. En dag.


Du kan leva hela ditt liv utan att inse att det du letar efter finns rakt framför dig ...

15 juli 1988. Emma och Dexter tillbringar en natt tillsammans efter examen på universitetet. I morgon måste de gå skilda vägar. Men var kommer de att vara den här dagen om ett år? Och varje år som följer?

En dag är en historia om kärlek och vänskap, om livet mellan 20 och 40. Det är en romantisk komedi med djup och värme, en bok man aldrig glömmer.

Språk: Svenska
Antal sidor: 431
Utgiven: 2010

Recension
Jag försökte mig på att läsa den här boken när den var relativt nyutgiven, lånade den av min pojkväns föräldrar och tänkte att ja, vad bra den verkar. Jag läste ungefär 50 sidor sedan la ja ned. Det gick bara inte.

Nu lånade jag den igen, kanske 1-2 år senare och gud vad mycket bättre den var. Jag läste den på, just det, en dag!

Den är fylld av kärlek och en vänskap man verkligen inte förstår hur den kunde överleva ibland. Man älskar karaktärerna, man hatar dem, man börjar gilla dem lite grann och sedan återgå till att hata dem för att inse att man har älskat dem hela vägen.

Slutsats
Läs den! Den är otroligt bra och man vill både skratta, slänga boken i huvudet på karaktärerna och gråta på samma gång när man läser den.

Summa
4 katthuvudet av 5 möjliga.

En dag av David Nicholls klicka för större bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback