Fjällgraven av Michael Hjorth & Hans Rosenfeldt

Handling
Höst. Två väninnor är uppe och fjällvandrar i Jämtlandstriangeln. Det regnar häftigt och när en av dem kommer för nära kanten mot det forsande vattendraget ger den vika och kvinnan faller. Hon klarar sig, men kvinnorna gör en makaber upptäckt.

Från flodbanken sticker en skeletthand upp. Lokal polis kommer till platsen. Det visar sig vara sex lik nedgrävda, två av dem barn. Ganska snart slås det fast att det inte handlar om ett fornfynd och Riksmordkommissionen kallas in. Sebastian Bergman är numera en del av teamet och beger sig tillsammans med de andra till Jämtland. Arbetet med att identifiera de döda tar sin början..
 
Språk: Svenska
Utgiven: 2012
Antal Sidor: 424

Recension
Jag har verkligen älskat deras tidigare böcker och hade sett fram emot denna väldigt mycket, men när jag väl fick den i händerna och läste den så kunde jag inte undkomma en viss känsla av besvikelse. Handlingen och karaktärerna kändes inte lika genomtänkta som tidigare, tyvärr. 

För den sakens skull var det inte en dålig bok, jag gillade den och läste ut den relativt snabbt, bara inte så snabbt som det brukar gå när jag verkligen gillar en bok.
 
Jag gillade hur de var i Norrland och jag gillade den nya karaktären, jag hoppas hon kommer att stanna kvar, hennes vänskap med Billy skulle vara intressant att utveckla.
 
Betyg
3 katthuvuden av 5 möjliga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback