Trolldom; Häxmästaren 1 av Margit Sandemo

Handling
Den första boken börjar i Bergen på slutet av 1600-talet. Tiril Dahl växte upp som ett ensamt, osjälviskt barn i skuggan av sin vackra syster Carla. Med åren började onda saker att ske omkring de unga systrarna. Tiril befann sig i ett hopplöst dilemma, och till slut kunde det bli livsfarligt. Hjälpen kom i form av den unge affärsmannen Erling - men samtidigt dök en mystisk, skrämmande islänning upp. Hans namn var Mori, och han hade bestämt sig för att bli tidernas störste häxmästare...

Språk: Svenska
Antal Sidor: 255
Utgiven: 1991

Recension
Jag har läst och äger hela Sagan om Isfolket av samma författare och jag älskar serien hur mycket som helst och jag har velat läsa denna serie och en till "fortsättning" till Isfolket väldigt länge och blev glad när jag hittade alla böckerna på jobbet så att jag inte behövde köpa dem.

Glad i hågen påbörjade jag första boken och inser att den är, inte dålig, bara inte i lika bra klass som Isfolket.
Den är dels alldeles för lättskriven för min egentliga smak samt att den känns väldigt fånig men samtidigt är det någonting med boken som lockade mig att läsa ut den. Vad det kan ha varit går över mitt förstånd men här sitter jag i alla fall nu och håller på att läsa del 2 i serien.

Betyg
2½ katthuvuden av 5 möjliga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback