Det händer nu av Sofia Nordin

Handling
Stella är den populära, självsäkra tjejen i klassen. Men hon tycker att hon lever i en låtsasvärld. Hon vill skrika rakt ut att hon är störtförälskad i sin bästis Sigrid. Men hon vågar inte. Hon vet ju inte vad Sigrid känner, och vad ska alla andra säga? 

Stella brottas med sina inre tankar om vad som är okej och inte. 
 
Boken var en av 2010 års Augustnomineringar!
 
Språk: Svenska
Utgiven: 2010
Antal Sidor: 248
 
Recension
Jag tror inte att jag egentligen ska läsa ungdomsböcker eftersom jag finner de (numera) så himla fåniga, men trots det så gillade jag den här boken.
 
En riktigt bra kom-ut bok som behandlar hur det är med alla känslor och tankar som rusar runt i kroppen och i huvudet om att vara ung och homosexuell.
 
Jag gillade vänskapen mellan Stella och Agnes, Den var så fin hur en 80+ årig tant och en 15 årig tjej kunde få en sån himla fin relation.
 
Sedan en annan tanke som slog mig var att jag inte kunde komma på en enda titel (eller handling ska jag väl säga) som handlar om homosexuella killar. Någon som kommer på en bok? Näe, trodde väl inte det..
 
Ps. Kom en låntagare och berättade om ett boktips: Now I know av Aidan Chambers! ds
 
Betyg
3½ katthuvuden av 5 möjliga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback