Den enes död av Peter James

Handling
Hur mycket är ett liv värt? Skulle du kunna döda en annan människa om du fick tillräckligt mycket pengar? Och om du hade valet att rädda ditt eget barns liv eller livet på ett barn du aldrig träffat, vad hade du valt?

Liket av en tonåring hittas strax utanför Brightons kust. Strax därefter påträffas ytterligare två döda kroppar. Gemensamt för de tre är att samtliga saknar inre organ.

Samtidigt vårdar en orolig mamma i Brighton sin allt sjukare tonåriga dotter. Det enda som kan rädda henne nu är en organdonation. Tiden är alltför knapp och kön är lång men en tillräckligt desperat mor kan hitta andra vägar.
 
Språk: Svenska
Antal Sidor: 503
Utgiven: 2012
 
Recension
Efter en liten seg start med många introduktioner för olika karaktärer (och för mig, ett sätt att fräscha upp minnet på dem) så kom boken och historien igång och jag gillade det verkligen! 
 
Jag gillade historien om den desperata moderna, som allt hon ville var att få sin dotter frisk och hur hon kämpade för detta. Jag gillade poliskaraktärerna (även om äktenskapsproblemen mellan Branson och hans fru mest kändes som utfyllnad ibland). Men framför allt så gillade jag och har gjort det i alla böckerna, mysteriet kring Sandy, Grace exfru. Varför försvann hon? Vad gör hon nu? Kommer man någonsin få veta det? 

Sedan gillar jag även det lilla mysteriet med vem som är läckan och som skvallrar för pressen, det vill jag gärna få svaret på. 
 
Peter James får mig att fortsätta böckerna om inte annat bara för att få svaren på de frågorna.
 
Betyg
4½ katthuvuden av 5 möjliga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback