Död som du av Peter James

Handling
Metropole Hotel, Brighton. Efter en blöt nyårsbal blir en kvinna brutalt våldtagen på vägen tillbaka till sitt rum. En vecka senare attackeras en annan kvinna. Båda kvinnornas skor tas av förövaren.

Kommissarie Roy Grace inser snart att fallen har uppenbara likheter med en serie olösta brott från 1997. Förövaren kallades Skomannen och man tror att han våldtog fyra kvinnor innan han mördade sitt femte offer och försvann. Är det fråga om en copycat eller har Skomannen börjat härja igen?
 
Språk: Svenska
Utgiven: 2012
Antal Sidor: 464
 
Recension
Jag gillade inte riktigt fallet som de arbetade med i den här boken, kändes lite platt, enda intressanta var twisten som kom men å andra sidan inte riktigt det heller.. 
 
Det jag störde mig mest på var att man fick många misstänka fort och sedan skulle man utifrån dem gissa vem mördaren var. Lite tråkigt att få alla nästan på en gång bara.
 
Jag saknade också lite mer om nuvarande läget med Sandy, ni vet, Grace fd fru. Jag vill veta mer om det - nu!
 
Men i överlag var det en bra bok, jag läste ut den rätt så snabbt och kan ändå rekommendera den.
 
Betyg
3 katthuvuden av 5 möjliga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback