Sommarbruden av Marita Conlon-McKenna

Handling
Amy och Dan bor tillsammans i Dublin. De är i trettioårsåldern, upptagna av sina karriärer och har en stor vänkrets. Deras båda familjer tycker att de är som gjorda för varandra, så när Dan friar till Amy under en romantisk weekendresa till Venedig och Amy säger ja blir släkt och vänner eld och lågor. Särskilt Amys mamma Helen, som i egenskap av brudens mor, kan glädja sig åt att planera sin dotters drömbröllop.

Amy och Helen går in för planeringen med liv och lust. Men det är mycket som behöver ordnas och många viljor ska samsas. Till slut växer planeringen Amy över huvudet och allt prat om det stundande bröllopet tär på hennes och Dans relation.

Katastrofen är ett faktum när Dan fått nog och slår upp förlovningen efter ett uppslitande gräl.
 
Språk: Svenska
Utgiven: 2012
Antal Sidor: 418
 
Recension
Jag är ju ett riktigt fan av "feel-good"-böcker, men den här boken kändes väldigt klisché.
Det jag störde mig mest på var nog det faktum att författaren har skrivit ungdomsböcker tidigare och detta är hennes tredje "vuxna" roman. Det syntes väldigt tydligt hur hon var van att skriva enkelt och förklarande mot ungdomar oc språket var väldigt enkelt. 
 
Men för det så var det inte en dålig bok. Väldigt förutsäg bar och allt det men inte dålig.
 
Det jag gillade var hur författaren flätade ihop karaktärerna ifrån Bröllopsfixaren i denna bok. (så jag skulle rekommendera att man läser den boken först)
Jag gillade också hur hon beskriver en bröllopsplanering som går åt skogen ordentligt istället för det pluttinuttiga man annars får, det kändes på något sätt mer "normalt".
 
Betyg
3 katthuvuden av 5 möjliga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback