Pythians anvisningar av Jerker Eriksson & Håkan Axlander-Sundquist

Handling
Pythians anvisningar är den avslutande delen i trilogin med Victoria Bergman och hennes andra personlighet psykologen Sofia Zetterlund i huvudrollerna.

Genom själv-terapi försöker Victoria komma tillrätta med sitt splittrade inre. I slutet av arbetet återstår endast det starkaste av Victorias sju under-jag.

Victoria Bergmans dotter Madeleine är fortfarande samma gäckande skugga både för sina offer och för kriminalkommissarie Jeanette Kihlberg.

Uttrycket Phytians anvisningar syftar på de hänsynslösa regelverk som ledarna i det hemliga pedofilsällskapet Sihtunum i Diasporan skapat. I takt med att Victoria Bergman blir psykiskt friskare kan Sofia ge sin älskarinna Jeanette allt bättre vägledning i jakten på männen som skadat inte bara Victoria för livet, utan även dottern Madeleine.

Språk: Svenska
Utgiven: 2012
Antal Sidor: 379
 
Recension
Jag började läsa den här direkt efter att jag hade avslutat Hungerelden, samma natt faktiskt. Precis som de två första böckerna höll den här boken en hög kvalité och geniala inslag. Däremot började vissa saker kännas lite spårade kring sekten. 

En av de negativa sakerna med boken var att jag hade förväntat mig ett jätte WOW-avslut, så för mig kändes avslutet på serien lite snörpligt. Jag ska kanske ändå inte klaga, bättre bok var det länge sedan jag läste.
 
Den här bokserien är helt klart en av de bästa serierna jag har läst på länge och jag hoppas att ifall författarna skriver tillsammans på fler böcker att de kommer att lyckas kvarhålla sin genialitet och samma höga kvalité på böckerna. 
 
Betyg
4 katthuvuden av 5 möjliga
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback