Deckare Favoritförfattare - Louise Penny

Louise Penny
 
Biografi (Svenska titlar och utgivningsår inom parantes):
  • Still Life, 2005. (Mörkt Motiv, 2013)
  • A Fatal Grace, 2007. (Nådastöt, 2013)
  • The Cruelest Month, 2008. (Den grymmaste månaden, 2013)
  • The Murder Stone, 2009.
  • The Brutal Telling, 2009. 
  • Bury your Dead, 2010.
  • A Trick of the Light, 2011. 
  • The Beautiful Mystery, 2012.
  • How the Light Gets In, Coming August 2013.
 
Andra böcker: Nej!
 
Första boken jag läste: Mörkt Motiv
 
Favoritböcker: Nådastöt och Den grymmaste månaden
 
Sämsta boken: Mörkt Motiv 
 
Antal böcker lästa: 3
 
Antal böcker i bokhyllan: 0 (tyvärr, men ska förhoppningsvis ändras snart!)
 
Varför en favorit?  Myskänslan! Efter den första lite mindre bra (katastrofala) boken så älskar jag karaktärerna, byn och hela mysfaktorn med hennes böcker. Väldigt Morden i Midsomer över det hela..
 
Jag kan inte lägga ifrån mig en av hennes böcker och jag har rekommenderat dessa till höger och vänster. Om någon har snappat upp och börjat läsa vet jag inte, men ändå. Hon har fastnat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback