Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon

 
 
 
 
 
 
Antal Sidor: 453
Utgiven: 2011
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Handling
Rachel Fielding har på kort tid lyckats försnilla ett glamoröst jobb på en pr-firma, en attraktiv pojkvän och en chic våning i centrala London. Hon är trettionio år och framtiden ter sig tämligen osäker. Men en dag får hon ett oväntat besked. Hon har fått ärva sin mosters hus på landet, hennes bordercollie och ett hundstall fullt med herrelösa hundar.

Ensamstående tvåbarnsmamman Zoe kommer till Rachel för att lämna en liten valp för omplacering. Besöket resulterar i något helt annat än hon tänkt sig. Och Natalie lever i ett lyckligt men barnlöst äktenskap med Johnny. När Natalie förlorar jobbet bestämmer de sig för att tillfälligt ta hand om Bertie, en glupsk och egensinnig basset, vilket visar sig medföra en minst sagt överraskande förändring i deras liv ..
 
 
Recension
Åter igen en bok som började lite småsegt, men den tog sig efter ungefär 100 sidor, då kunde jag istället inte lägga ifrån mig boken.
 
Det märktes också tydligt att det var hennes debutroman men det var ingenting som störde mig. Jag gillade karaktärerna, även om Zoe var den mest irriterande karaktären av de alla. Jag tyckte att det var synd att det inte blev något triangeldrama och catfights om Bill, hade varit lite roligt. 

Det jag dessutom tyckte var onödigt hur hennes ex kom för att hälsa på.. I det fallet var det mer intressant och spännande i Och så levde de lyckliga där han hade lyckas nästla sig in i familjen, men här var det totalt ointressant (i alla fall för mig). 
 
En intressant sak är att boken utspelar sig på samma plats som Och så levde de lyckliga, vissa av karaktärerna nämns vid namn i båda böckerna.

Jag rekommenderar den här boken och nu ska jag ta tag i hennes andra bok; Hundar, hus och hjärtats längtan. Får se om den är bra också.
 
 
Betyg
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback