Hundar, hus och hjärtats längtan av Lucy Dillon

 
 
 
 
 
 
 
 
Antal Sidor: 429
Utgiven: 2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Handling
Juliet har nyligen förlorat sin älskade man Ben. Endast trettioett år gammal och änka stannar livet för Juliet. Hon isolerar sig hemma och tillbringar dagarna framför teven. Desperat försöker hon följa råden i olika självhjälpsböcker och väntar förhoppningsfullt på den magiska ettårsdagen då hon enligt böckerna ska ha lämnat det värsta bakom sig.

Hennes syster Louise lever ett på ytan perfekt liv. Hon är gift med framgångsrika egenföretagaren Peter, de har lilla sonen Toby och lever i ett snyggt, toppstylat hem. Men sedan barnet kom saknar Louise något i sitt äktenskap ...

När mamma Diane lyckas locka ut sin ena dotter, Juliet, på hundpromenader, först med den egna lilla terriern Minton och snart även med andra hundpersonligheter i grannskapet, börjar det hända saker ...
 
 
 
Recension

Av de tre böcker jag har läst av Lucy Dillon så var nog den här den sämsta. Jag kände att jag inte orkade komma in och bry mig speciellt mycket om karaktärerna eller historien. Boken var inte dålig, men jag blev lite less på den. 

Det jag gillade mest var twisten med Juliet och hennes syster. Spännande! 

Jag saknade nästan att det inte kom en gammal pojkvän för att "röra om i grytan" som i de andra två böckerna, fast samtidigt var det nästan skönt att boken inte hade den uppenbara "twisten". 
 
Den var om möjligt lite tyngre eftersom Juliets man hade dött och man får följa hennes sorg, men på det stora hela var det en bra feel-good-bok, som hade det rätta innehållet. 

Betyg
  
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback