Mitt livs roll av David Nicholls

 
 
 
 
 
Antal Sidor: 334
 
Utgiven: 2011
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Handling
Framtiden för Josh Harper ser oförskämt ljus ut. För stackars Stephen, Josh inhoppare eller "understudy", som det heter på teaterspråk, hänger det på Josh hälsa om han någonsin ska få en chans att bli den lysande stjärna han drömmer om. Men det ser allt annat än ljust ut. Josh Harper har en hälsa av stål och är dessutom utsedd till världens tolfte sexigaste man. Stephen får på sin höjd spela död eller någon förbipasserande. Inte ens det gör han särskilt övertygande. Han har begåvats med ett olycksaligt namn, en hopplös agent, en dotter han knappast känner - kort sagt: han spelar inte ens huvudrollen i sitt eget liv. På en fest hemma hos Josh, dit han tror att han blivit bjuden, men i själva verket anlitats som servitör, träffar han Nora, Josh fru. Hon lyckas locka fram det bästa hos Stephen och han blir naturligtvis förälskad. Den omständigheten gör det inte lätttare för Stephen att få sitt stora genombrott - men det leder till många dråpliga, märkliga och hisnande komplikationer på den scen som kallas livet.
 
 
 
Recension
När jag läste En Dag var jag tvungen att börja läsa den två gånger innan jag insåg att det var en bra bok.
 
Den här boken hade jag inte samma problem med. Däremot, ja, jag tyckte att det var en bra bok och så, men jag skrattade inte högt åt den, men jag kunde småle åt vissa saker ibland. Jag tyckte inte att den var speciellt humoristisk, ibland var den nästan för pinsam och jobbig. 
 
Men samtidigt var den ändå charmig på något sätt. Jag kan inte sätta fingret på varför jag, trots allt, tyckte att boken var helt okej.
 
 
Betyg
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback