Mörka Platser av Gillian Flynn

Handling
Libby Day var bara sju år när hennes mamma och två systrar mördades i det som kom att kallas Satansoffret i Kinnakee. Medan hennes familj låg döende flydde Libby från deras lilla bondgård och ut i den stränga vinterkylan. Hon överlevde - och vittnade om hur hennes femtonårige bror Ben var den skyldige.

Tjugofem år senare spårar en grupp påstridiga privatspanare upp Libby i hopp om att hitta bevis för att Ben är oskyldig. Ben sitter fortfarande i fängelse och Libby lever på smulorna från en fond, upprättad av välgörare som sedan länge glömt bort henne. Libby ser en chans att tjäna en hacka på sin tragedi. Mot en summa pengar tar hon kontakt med de som var involverade den där gången. Kanske ska det visa sig att hennes vittnesmål inte var så vattentätt trots allt

Språk: Svenska
Utgiven: 2012
Antal Sidor: 430
 
Recension

Enligt baksidan så lät boken verkligen intressant så jag hoppades mycket på den här boken, kanske lite väl mycket eftersom jag nu i efterhand inte kan bestämma mig för om jag tyckte boken var bra eller inte.

Det jag gillade var inte karaktärerna i början utan berättelserna, alltså själva handlingen. Men till slut började även ett gillande och intresse dyka upp mot mitten av boken. Handlingen var intressant med sina twistar, som kom ibland

Om man tar sig igenom de första 150 sidorna av boken så är det helt klart en bok värd att läsa, för då blir historierna tillräckligt intressanta för att orka engagera i dem. Men när det började bli spännande, ja då blev det spännande!
 
Betyg
3 katthuvuden av 5 möjliga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback