Deckare Favoritförfattare - Lars Kepler

Lars Kepler
 
Biografi (Under namnet Lars Kepler!): 
  • Hypnotisören, 2009
  • Paganinikontraktet, 2010
  • Eldvittnet, 2011
  • Sandmannen, 2012
 
Andra böcker: 
  • Den äkta kvinnan, 1989
  • Om hjärtat är vidrigt, 1991
  • En människas tal, 1992
  • Den magiska disciplinen, 1993
  • Jaromir, 1995
  • Thaiboxaren, 1998
  • Lustresa, 2004
  • Regissören, 2006 (Roman om Ingmar Bergman)
  • Diplomaten, 2009  (Roman om Hans Blix)
Första boken jag läste: Hypnotisören
 
Favoritböcker: Hypnotisören, Paginikontraktet, Eldvittnet
 
Sämsta boken: Sandmannen - Den levde inte riktigt upp till förväntningarna tyckte jag. Av de 4 böckerna är den helt klart den sämre.
 
Antal böcker lästa: De 4 böckerna i namnet Lars Kepler.
 
Antal böcker i bokhyllan: 2 - Hypnotisören och Eldvittnet
 
Varför en favorit?  Jag brukar inte tycka om svenska författare, men jag har hittat en favorit i Lars Kepler ändå. Hans beskrivningar och hans stil gillar jag. Sedan är böckerna otroligt spännande och jag gillar karaktärerna.

Efter att jag hade läst Eldvittnet kunde jag nästan inte sova eftersom jag tyckte den var så obehagligt bra. Mer sånt vill jag läsa! 
Hypnotisören är kort och gott bara en helt genialisk bok. Synd bara att de tappade lite till Sandmannen, men jag ser ändå fram emot nästa bok, som jag hoppas ska komma och någon dag här ska jag ta tag i att läsa om första boken. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback