Deckare Favoritförfattare - Peter James

Deckare 
 
Peter James
 
Biografi: Roy Grace-Serien (Svensk titel och utgivningsår inom parantes)
 
 - Dead simple (2005) (Levande begravd, 2007)
 
 - Looking good dead (2006) (Ett snyggt lik, 2008)
 
 - Not Dead Enough (2007) (Långt ifrån död, 2009)
 
 - Dead man's footsteps (2008) (Död mans fotspår, 2010)
 
 - Dead tomorrow (2009) (Den enes död, 2012)
 
Dead like you (2010) (Död som du, 2012)
 
Dead man's grip (2011) (Död mans grepp, 2013)
 
Not Dead Yet (2012)
 
Dead man´s time (2013)
 
Andra böcker: Många, men jag har läst: 
The Perfect Murder (2010)
Perfect People (2011)
 
Första boken jag läste: Levande Begravd
 
Favoritböcker: Perfect People. Riktigt skrämmande bok om genmanipulering. 
 
Sämsta boken: Kan inte komma på någon som var så pass dålig att jag skulle klassa den som sämsta boken..
 
Antal böcker lästa: 
10 stycken. 
 
Antal böcker i bokhyllan: 1 - Levande Begravd
 
Varför en favorit?
Peter James är en relativt ny upptäckt. Efter en chansning på biblioteket så fastnade jag och läste alla böcker som fanns utgivna på svenska. Nu, flera år senare, är jag så pass fast att jag inte kan vänta på dem att komma på svenska utan lånar/köper dem helst direkt när de kommer på engelska. 

Jag gillar karaktären Roy Grace och jag gillade twisten och mysteriet som Peter James hade med försvinnandet av Grace fru Sandy. Det var det som lockade mest tror jag, haha..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback