Dimmornas lek av Kate Morton

 
Handling
Sommaren 1924. Under ett glittrande societetsparty på det engelska herresätet Riverton Manor tar en ung poet sitt liv. Två systrar, Hannah och Emmeline Hartford, bevittnar tragedin. Efter händelsen talade de två kvinnorna aldrig mer att tala med varandra. Vad var det egentligen som utspelade sig den kvällen vid sjön?
Vintern 1999. Grace Bradley var en gång i tiden tjänsteflicka på Riverton Manor. Nu, vid nittioåtta års ålder, uppsöks hon av en amerikansk regissör som ska göra en film om den gamla tragedin. Men när Grace börjar berätta vaknar obehagliga minnen till liv. En chockerande hemlighet som hon bevarat i så många år hotar att avslöjas.
 
 
Antal Sidor: 493
Utgiven: 2007
 
 
Recension
Jag tyckte inte att boken var speciellt bra från början, men jag bestämde mig för att jag skulle läsa ut den! 
Däremot glömde jag bort den i ungefär en vecka på grund av släktträff, men jag tog upp boken (vilket var lätt att göra efter ett avbrott) direkt jag kom hem. 

Till bokens försvar måste jag säga att den avslutade bra, men den var extremt seg.
 
Jag fick inte någon känsla för någon av karaktärerna riktigt och historien kändes så krystad ibland. 


Betyg
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback