Och så levde de lyckliga av Lucy Dillon


Handling
När Anna får ta över den lilla övergivna bokhandeln i Longhampton går hennes dröm i uppfyllelse. Dessutom får hon annat att tänka på än maken Phil, de tre aviga bonusdöttrarna och deras hyperaktiva dalmatiner. Snart är hennes butik fylld av böcker med hisnande berättelser om kärlek, äventyr, hemliga trädgårdar och borttappade hundar. Ändå fattas något i Annas liv för att hon ska få den riktiga lyckokänslan.

Annas perfektionistiska väninna Michelle, med sin blomstrande inredningsaffär, har stora planer för framtiden. Men när mörka hemligheter från det förflutna dyker upp och katastrofen hotar att slå sönder tillvaron, är det slut på alla romantiska drömmar. De två väninnorna kommer att tvingas att fatta livsavgörande beslut.


Antal Sidor: 518
Utgiven: 2013


Recension
Jag älskade den här boken! Precis vad jag var sugen på. Jag älskade karaktärerna, jag tyckte synd om karaktärerna och jag grät/skrattade med karaktärerna. Och då inte enbart åt Pongo...

Lucy Dillon vet hur man bjuder på en spännande feel-good bok man inte kan lägga ifrån sig och hon vet definitivt hur man skriver om relationer. Kan sägas att den börjar lite segt, men suget efter att få veta mer om de bakomliggande orsakerna till Michelles förhållande eller hur det skulle gå med Anna och hur det egentligen låg till med Rorys historia gjorde att man glömde bort segheten.

Perfekt bok att ha med sig på stranden!


Betyg
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback