Mörkt Motiv av Louise Penny

Handling
När Jane Neal hittas död i skogen, skjuten med en pil rakt genom hjärtat, blåser det en kall höstvind genom den lilla byn Three Pines. Vem har dödat den omtyckta gamla kvinnan, och varför? Och finns det en anledning till att Jane dödades under förberedelserna till den årliga konstutställningen?

Den rutinerade kommissarien Armand Gamache får uppdraget att lösa fallet i den idylliska byn på landsbygden utanför Montreal. Lokalbefolkningen är fullständigt övertygad om att det hela är en tragisk olycka, men snart är kommissarie Gamache och hans team lika säkra på att Jane Neal inte alls dog på grund av en oförsiktig bågskytt, utan för att någon ville röja henne ur vägen.


 
Antal Sidor: 363
Utgiven: 2013
 
 
Recension
Den här boken var riktigt svår att avgöra hurvida jag tyckte att den var bra eller inte. Jag kom fram till att jag fann fraserna på franska lite irriterande (mest på grund av att jag inte kan ett ord franska utöver merci och moi). Sedan vet jag inte om det är författarens fel eller översättarnas fel som inte riktigt fick med mig i karaktärerna.. 
 
Sedan den excentriska delen av invånarna fick jag inte ett sådant stort intryck av. Visst, ritualen för Jane Neal, men det var så liten del.. 

Kortfattat så gillade jag historien och jag ska försöka mig på en till av hennes böcker. Det kan vara så att eftersom boken är en debut så har hon inte hunnit "bli varm i kläderna" ännu. Eller så kanske det är översättarnas fel till varför boken känns dålig.

Men någon P. D James eller Agatha Christie kommer hon nog inte att bli!

Betyg
2 katthuvuden av 5 möjliga

Kommentarer
Ponnydressyr - Sara säger:

Intressant med bokrecensioner och bra att ha tips om man vill köpa en ny bok! :)

2013-06-19 | 00:32:37
Bloggadress: http://ponnydressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback